Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Perkongsian Lengkap Temu Duga SPP





Perkongsian Lengkap Temu Duga SPP | Pada 13 Julai 2021, jam 10.00 pagi, pihak SPP telah mengadakan satu WEBINAR: ONE TO ONE BERSAMA SPP: APA YANG PATUT SAYA TAHU? Berdasarkan Webinar yang dianjurkan, saya akan berkongsi apa yang telah dikongsikan oleh pihak SPP sendiri dalam menghadapi temu duga SPP. 

Persediaan sebelum temu duga


  • Sentiasa menyemak hebahan panggilan temu duga supaya tidak terlepas dan bersedia. Apabila tarikh dikeluarkan, kita akan ada masa untuk bersedia supaya temu duga yang dilaksanakan berjalan dengan lancar dan teratur Macam mana nak semak? Rujuk kepada gambar di bawah

  • Perkakasan. Disarankan menggunakan laptop ataupun komputer berbanding telefon kerana tempoh temu duga adalah 1 jam, satu tempoh yang agak lama dan boleh menyebabkan telefon ataupun tablet panas. Pastikan juga bateri mencukupi supaya tidak berlaku masalah tiba-tiba shutdown semasa temu duga.
  • Talian internet. Pastikan internet mempunyai kelajuan yang tinggi serta kuota yang banyak ataupun unlimited. Disarankan mencari tempat yang mempunyai talian internet yang tetap seperti wifi. Masalah yang berlaku pada talian internet, boleh merencatkan temu duga anda.
  • Aplikasi Cisco Webex. Aplikasi ini adalah percuma dan disarankan untuk download aplikasi ini. Walaupun tersedia melalui dua platform iaitu web based dan aplikasi, disarankan untuk menggunakan platform aplikasi kerana taliannya lebih kuat berbanding web based.

Perlaksanaan Temu Duga SPP

Kriteria Penilaian SPP


Video Penuh Webinar SPP

Tonton Disini


Telegram Channel CikguAime Dot Com

Saya telah create satu telegram yang khusus untuk berkongsi artikel-artikel yang dikarang di dalam blog ini. Silalah join untuk mengetahui pelbagai perkongsian yang menarik. Terima kasih. Link telegram - CikguAime Dot Com


Cikgu Aiman
Cikgu Aiman Bekas siswa guru di IPG Kampus Kota Bharu. Sekarang merupakan tenaga pengajar di Sekolah Kebangsaan Putrajaya Presint 5(1).

Post a Comment for "Perkongsian Lengkap Temu Duga SPP"